Duše Východu - 7. dílů

09.02.2013 23:40

Na skvělý dokument Viliama Poltikoviče z jeho unikátního cyklu Duše Východu z roku 1992 se můžete podívat ZDE. Tento ucelený odkaz na všech sedm dílů jsem prvně objevil na https://czechnewstv.cz

Zdroj:  Gossscha1  

 

..níže ještě připojuji citaci k tomuto dílu od režiséra, scenáristy a duchovního hledače Igora Chauna:

"Když jsem tenhle cyklus viděl počátkem 90. let v České televizi, užasl jsem, že tohle může natočit režisér z Česka, a s takovým vhledem a porozuměním. Představoval jsem si, že to dokáže jen štáb velké TV, třeba National Geographic, pocházející z nějaké postkoloniální země s důvěrnými vazbami a znalostí prostředí. Ale Viliam mi dokázal, že důležitější je vnitřní napojení a pochopení. Stal se doslova mým vzorem a ukázal, že i já se tam mohu vydat a niterně o milovaném tématu točit. Zval jsem pak Viliama při různých možnostech, do dokumentu Tibet, dalajlama poselství; do pásma Buddhismus na Západě, do Eliadovy knihovny. A vždy mne fascinovala i dráždila jeho režisérská cudnost, s níž se k duchovním tématům vyjadřoval. Ale že se s ním někteří sádhuové a jogíni v ášramech v Indii vítali jako se starým známým z minulých životů, to jsem z něj dostal... :-) "

Zdroj: Gossscha1